کتاب رذل

اثر آندره ژید از انتشارات جامی(مصدق) - مترجم: علی پاک بین-داستان فلسفی

بله، برادر عزیزم، حدس تو درست است، میشل سرگذشت خود را برای ما بیان کرد. تو از من خواهش کردی که آن را برای تو بنویسم، من هم قول دادم و اکنون به وعده خود وفا می‌کنم، ولی در موقع فرستادن آن دچار تردید می‌شوم، زیرا هرآن‌چه آن را بیشتر می‌خوانم، در نظرم زشت‌تر و موحش‌تر جلوه می‌‌کند. آه نمی‌دانم درباره دوستان چه فکری خواهی کرد؟ وانگهی خودم چه می‌اندیشم؟ آن را به سادگی تکذیب کنم؟


خرید کتاب رذل
جستجوی کتاب رذل در گودریدز

معرفی کتاب رذل از نگاه کاربران
Kako Å ½ id piÅ ¡e! پیوندها و کلمات مرتبط در شعر زیبا، سمفونی هماهنگ، نقاشی از همه زوایای تلاش برای آزادی، منابع و پیامدهای آن. برای تسلط بر داستان نویسی، سرازیر می شوید.

مشاهده لینک اصلی
امیرالمؤمنین با یک نامه شروع می کند، با این که نويسنده تعجب می کند که چگونه به اعترافاتی که او از دوستش میشل شنید، واکنش نشان می دهد. از آنجا، اعترافاتی را که او میشنویم را بخوانید. میشل می گوید داستان ازدواج او با مارسلین، و روند کشف خود است که او را مجبور به تماس با دوستان خود با هم برای گفتن به آنها در مورد آن. من قبل از خواندن آن تحت تصور بود که اموال اشاره شده در عنوان بود همجنسگرایی ، و آن است که - به یک درجه. با این حال، این موضوع به صورت واضح مورد بررسی قرار می گیرد (هرچند به اندازه کافی مستقیما به هنگام بحث در مورد کتاب در سال 1902 منتشر شد). واقعا درمورد اینکه چگونه جامعه ما را از پیروی غرایز طبیعی ما، و اینکه آیا این یک مثبت یا منفی است یا خیر، بیشتر است. میشل یک شخص جدید را پیدا می کند که خود را از پذیرش محدودیت های اخلاقی محبوب در رفتار و اندیشه رد می کند، اما این جهان باز می شود و میشل تصمیم می گیرد که مرزهای او چه باشد یا باید باشد. این که آیا خواننده میشل را به عنوان یک عالم جادوگر به اندازه کافی شجاع می بیند تا بتواند به جامعه فریبنده زمان خود برسد، یا اینکه یک فریبنده و ناخوشایند که توسط فامیل هایش فعال می شود، احتمالا درباره خواننده بیشتر از آنچه که در مورد میشل می گویند، بسیار تمیز است. ماهیت بشریت، نقش اجتماعی در جلوگیری از رفتار، اینکه آیا اخلاق می تواند یا باید توسط نیروهای خارج از فرد تحمیل شود یا خیر. پس از خواندن این کتاب، اگر بخواهید انتخاب کنید، فکر کنید. به این معنا نیست که خواندن دشوار است، به هیچ وجه - نوشتن توصیفی و جریان است و داستان به خوبی حرکت می کند. توصیه شده برای: هودونیست ها، افرادی که بحران وجودی دارند، فیلسوفان، طرفداران کامو. می داند که چگونه خود را آزاد می کند هیچ چیز نیست چیز سختی این است که بدانیم آزادی چیست؟

مشاهده لینک اصلی
همانطور که در چند صفحه اول یاد می گیریم، این داستان در مورد افزایش و سقوط میشل قهرمان انسانی است. روایت در یک قاب قرار دارد: او به داستان خود به سه دوست خود می گوید که به احضار ناخوشایند خود می پیوندند و او را از حالت شرعی خود می گیرند. بنابراین، در سراسر ما از روایت اول شخص که داستان آن رنگ است توسط hindsight سپس داستان او چگونه قابل اعتماد است؟ (نقطه ای برای تعمق). ده سال قبل از کتاب Gideâ € ™ ثانیه، اسکار وایلد Dorian Gray را منتشر کرد؛ ده سال پس از آن، E. M. Forster نوشت (اما انتشار آن را نداشت) موریس. شایان ذکر است که چطور غیرمعقول در میان است. وایلد تعداد کمی از خود را مجاز می دانست (در صورت وجود) اشاره به همجنس گرایی؛ فورستر به صراحت به موضوع رسید (البته در آن زمان منتشر نشده). Gide به سلامت و برهنگی پسران مکررا اشاره می کند، اما تنها یک بار به طور منظم به یک صحنه جنسی صریح اشاره می کند که \"در آن زمان به طور متوسط ​​قابل قبول است\". به این معنا که پیشگفتار کتاب را در یک نور منفی لمس می کند، قبل از دفاع از اینکه خوانندگان از قضاوت خودداری می کنند، همانطور که خود نویسنده است. این کتاب را برای آنچه که ارزش یک میوه پر از خاکستر تلخ است، مثل آن دسته از کولوکینت ها بیابان که در خاک خشک شده و سوزانده می شود. همه آنها می توانند به تشنگی شما کمک کنند اما هنوز خشمگین تر و بی رحمانه تر است. هنوز روی شن و ماسه طلایی که زیبایی خاصی ندارند، دروغ می گویند. »اما من قصد داشتم که این کتاب را بعنوان عذرخواهی به عنوان کمی ادعا کنم و در زمان مراقبت از تصویب هیچ قضاوت. به دنبال به دنبال colocynth\nمن کشف کردم که آنها نیز به نام â € œvine of sodomâ € œ.Sexuality کنار گذاشته شده است، کتاب نشان می دهد که تباهی از یک موقعیت خاص غیر قابل احترام \"در واقع، احتمالا موقعیت متوسط ​​در جامعه امروز غرب\" به percieved انحلال . این کار متقاعد کننده است. شیب لغزنده در حقیقت لغزنده است و در این روش تکنیک راوی استادانه است: بسیاری از اقدامات هنگامی که از فرد اول گفته می شود (در شرایط مناسب، وجدان قابل انعطاف است) توجیه می شود، و حتی اقدامات بیشتر زمانی که به عقب برگردانده می شود، قابل توجیه است. در واقع، پس از تکمیل داستان، دوستان مجبور به نتیجه گیری همان: ما نمی دانستیم در چه نقطه ای برای محکوم کردن [داستان خود] در طول توضیح طولانی خود را به نظر می رسید تقریبا به ما را به همکاران خود ما که ما را به ارمغان می آورد پر دایره به مقدمه، جایی که گید خواننده را به قضاوت های شتابزده توصیه می کند. وسوسه انگیز بودن کنتراست. امری غیرمعمول به تنگه گاید، دروازه، کتاب \"کمپانی\" است که سوالاتی راجع به تقلید بیش از حد (و می توانست به نام Moralistâ € \"من این عنوان پیشنهاد را در جایی بخوانید و فکر کردید که مناسب است). داستانها هر دو بر روابط میان روایت مرد و شخصیت قوی زن تمرکز دارند، هرچند از ديدگاههای متضاد کاملا متضاد. در حالی که تنگه دروازه است که احساس می کند در همه طرف توسط استراتژی های مذهبی درهم و برهم، محدوده ناحیه ای گسترده است و دارای شخصیت اضافی Mephistophelian که راهنمایی شیب در یک لحظه حیاتی است. من پیشنهاد خواندن هر دو کتاب برای به دست آوردن دیدگاه متعادل است. دیدگاه های متعادل از \"تاریخی و تخیلی\" نیز کمک می کند تا از نظم و انضباط کافی برخوردار باشد. هرچند که در این زمانهای نسبتا آزادانه تصمیم گرفتهاید، بسیاری از جنگها و انتخابهای سختی باقی میمانند.

مشاهده لینک اصلی
من سه بار کتاب Andrà © Gide را برداشتم، حتی بدون دانستن او. من فقط کاغذهای کوچک را که روی قفسه کتابفروشی نشسته بودند را دیدم و بلافاصله به آنها اطمینان دادم که آنها خانه جدیدی می گیرند. پرش به یک سال بعد و من تصمیم گرفتم آنها را بخوانم. Gide نامی است که در قرن بیست و یکم از دست داده است. او توسط معاصران او پیشی گرفته است؛ Apollinaire، Cocteau، سلین و البته پروست. گرچه، گرید، همه این اسامی ها را با موفقیت در جایزه نوبل ادبیات در سال 1947 اهدا کرد، جایزه ای که بسیاری از آنها به عنوان دستاورد نهایی برای هر نویسنده دیده می شود. محبوب ترین رمان او The Immoralist (1902، ترنس 1930) است که به داستان میشل، یکی از شخصیت های غیر قابل انکار شما، لذت بردن از خواندن را می گوید. در پیشگفتار خود در The Immoralist، گید آهنگ او را می خواند € ~ میوه پر از خاکستر تلخ. خاکستر تلخ، اقدامات قهرمان ما، میشل است. می بینید، میشل خود-محور، متکبر، غافلگیر و آزار دهنده است. این یک انتقاد شخصی نیست، بلکه به این معناست که این راه وجود دارد. Gide یک گام بسیار شجاعانه با نوشتن یک شخصیت هدفمند و نومحافظهکار، به عنوان یک پدربزرگ به سالنرین هولدن یا هاندرسون Bellowan فکر می کند. میشل در سفر خود به مغرب، با بیماری سل مواجه است و به رغم آن بزرگترین چیزی است که تا به حال برای او اتفاق افتاده است. بیماری او موجب ظهور می شود که انطباق را رد می کند. به طور خلاصه، او شخصا افتضاح می شود. همسر فقیرش، مارسیلین، او را پرستش می کند تا سلامت خوبی داشته باشد، اما او همیشه یک شخصیت محوری در زندگی اوست. میشل به مراتب بیشتر علاقه مند به پسران جوان عرب است که او در سفرهایش می بیند. تمام روایت به عنوان نوعی اقرار نوشته شده توسط میشل ارائه شده است. رمان توسط نامه های نوشته شده توسط دوستان میشل ساندویچ شده است. میشل به خدمت به جامعه میپردازد، یک نامه اظهار می کند: \"من نمی توانم حدس بزنم\". آنچه که واقعا از این رمان لذت می برم، این است که داعش از بین رفته است. باید به یاد داشته باشید که این در سال 1902 منتشر شد. ادبیات امروزه با قهرمانان غیرقابل توجیه است که تنها نویسندگان برای نوشتن به صورت شخصی و بدون عواقب مورد استفاده قرار می گیرند. شخصیت هایی مانند میشل معمولا انتظار می رود که به خدمتگزاران خود برسند اما میشل از این کار لذت می برد. با این حال، این رمان یک جشن میشل نیست. دیدگاه Gideâ € ™ ثانیه از میشل کاملا پراکنده است. او رمان «غیرمسلح» را می خواند اما در پیش گفتار او بیان می کند که این رمان متهم به اقدامات میشل نیست. میشل را دوست دارم من فکر می کنم گاید می خواست ما را دوست دارد میشل. مهم نیست که چطور â € ~immoral â € او است. من حدس می زنم فقط باید مجبور باشم این تا زمانی که جایزه نوبل من را قبول می کنم، مجبور شوم.

مشاهده لینک اصلی
من وقتی این دبیرستان بودم این کتاب را خوانده بودم و از آن قدردانی نمی کردم. خوشبختانه، من به آن برگشتم و از آن زمان چندین بار خوانده ام. در حالی که من فکر می کنم تقلبی ها یک رمان بهتر است که هنوز هم این رمان را با احترام بسیار حفظ می کنم. Gides رویکرد به وابسته به وابسته به عشق شهوانی ادامه می دهد منحرف کردن. شباهت تظاهرات او در اینجا با رویکرد توماس منس در رمان او، مرگ در ونیز، چشمگیر است. هر دو با نفوذ نیچه نفوذ می کنند، اما مان با یک رویکرد فلسفی کلاسیک همراه با ارجاع به ماهیت ایده آل عشق (Platos Phaedrus) روبرو می شود. گاید، از سوی دیگر، در تفسیر خود از مرد وابسته به عشق شهوانی داخلی، به قلمرو فروید، بدون اشاره به رویکرد موجود بیشتر خود، وارد شده است. برای گاید، جستجو به عنوان شخصیت اصلی، میشل، که سعی دارد خود را از گذشته خود جدا کند، وجود دارد. در شمال آفریقا، در طول اقامت در Biskra، او در یک آینه به عنوان یک پسر جوان تماشا می کند، Moktir یک جفت قیچی را می کشد. این صحنه میشل را خجالت نمی کشد برعکس، من نمیتوانستم خودم را متقاعد کنم که احساساتی که در آن لحظه پر از احساس بود، چیزی جز سرگرمی بود، اما لذت برده بود. @ (p 44) احساسات او احساس همدردی میان خود و Moktir ایجاد می کند و به همین ترتیب جدایی او را افزایش می دهد از گذشته خود، از محیط اجتماعی اروپا خواسته است فرار کند. این قسمت بعد از پایان اقامت خود در شمال آفریقا بخشی از اوج سفر او است. این سفر با اشاره به هومر اودیسه (p 37) نشان داده شده است، اما مهمتر از آن این است که با آزادی جدید پر از بیماری، ضعف است، که از طریق یک توانایی جدید برای احساس احساسات داخلی بوجود می آید. @ من فراموشی خود را فراموش کرده ام و ناراحتی من من در نوعی تحقیر، خوشبختی خاموش، تحریک احساسات و گوشت گام برداشتم. (پ 39) سرکوب همجنسگرایان میشل فیزیکی و فیزیکی تر از مرگ مخرب گوستاو در مرگ ونیز است. با این حال در همان زمان او این جنبه خود را با انتخاب علاقه مندی ها در میان پسران شمال آفریقا بیان می کند. جستجو برای ماهیت آن ها و زندگی آزادی به ندرت با چنین پیچیدگی هایی مورد بررسی قرار گرفته است. در طول این رمان ابهام وجود دارد که در اولین خواندن من را تحمل کرد و همچنان به فریب دادن من و دوباره و دوباره به عقب مانده می رسد. هنگام برخورد با ادوارد هنگام خواندن تقلبیات، احساس مشابهی را تجربه کردم.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب رذل


 کتاب مرگ به وقت بهار
 کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب
 کتاب در دام افتاده
 کتاب ضیافت افلاطون (راهنمای خواننده)
 کتاب خط خطی های روح سرگردان
 کتاب خرگوشی به نام جان رالز و مسابقه ی عادلانه