کتاب اسطوره سیزیف

اثر آلبر کامو از انتشارات نیلوفر - مترجم: مهستی بحرینی-داستان فلسفی

اسطوره ی سیزیف پژوهشی فلسفی است که آلبرکامو، نویسنده و اندیشمند فرانسوی، در 1942 منتشر کرد. رمان مشهور او، بیگانه، نیز در همین سال انتشار یافت. این دو اثر، از نظر درون مایه، بسیار به یکدیگر نزدیکند هر چند شکلی متفاوت دارند،
یکی جستار است و دیگری رمان. کامو سپس در سال 1951 با نوشتن عصیانگر به این مبحث گسترش بیشتری داد و آن را کامل کرد.به نظر او، عصیان از آن رو که خرد آدمی را به ستیز با پوچی وا می دارد، بدان بعدی واقعی می بخشد و بنابراین، می تواند راه حلی برای پوچی باشد. کامو در جایی، درباره ی مجموعه ی آثار خود و اندیشه ای که در آن ها دنبال کرده است ، چنین توضیح می دهد : « نخست می خواستم انکار را بیان کنم و آن را در سه قالب نشان دادم . به صورت رمان : بیگانه،
به شکل نمایشنامه : کالیگولا و سوء تفاهم، و در قالب ایدئولوژی : سیزیف. همچنین برای اندیشه ی ایجابی، سه قالب در نظر گرفتم. رمان : طاعون ، نمایشنامه : شهر بندان و راستان، ایدئولوزی : عصیانگر. دسته ی سومی را نیز با درون مایه ی «عشق » پیش بینی کرده بودم.
سخن کامو، چه در بیگانه و چه در اسطوره ی سیزیف، این است که « پوچی در اصل ، چیزی جز جدایی نیست و آن نه از وجود آدمی سرچشمه می گیرد و نه از جهان . پوچی زاده ی برخورد این دو با هم است » .


خرید کتاب اسطوره سیزیف
جستجوی کتاب اسطوره سیزیف در گودریدز

معرفی کتاب اسطوره سیزیف از نگاه کاربران
یادم هست اولین کتابی که از کامو خواندم کلاس دوم دبیرستان بودم، سال1382، بیگانه. خیلی از کتاب بیگانه لذت بردم. در اولین فرصت به کتابفروشی کوچک شهرمان رفتم و گفتم هر کتابی از آلبر کامو داری را میخواهم. همین کتاب افسانه سیزیف با ترجمه دکتر محمود سلطانیه را فقط داشت. خریدم و هی زور زدم و زور زدم و خواندم و خواندم و هیچ نفهمیدم! کامو را هم چند سالی کنار گذاشتم تا دوباره در دانشگاه به او برگشتم! القصه، یک ترجمه بد میتواند نه تنها یک کتاب خوب، که یک نویسندۀ خیلی خوب را هم به نوعی خراب کند.
آن روزها متوجه نشدم که مشکل این کتاب از ترجمه بد آن است. اما بعدها که با زبان و ترجمه آشنا شدم و دستی در ترجمه دراز کردم دانستم که مشکل کار از ترجمه بوده است.


مشاهده لینک اصلی
تنها یک مسئله مهم فلسفی موجود است و آن خودکشی است.اینکه آیا زندگی ارزش دارد یا به زحمت زیستنش نمی‌ارزد.فهمیدن این که این جهان پوچ است کار سختی نیست اما آیا این پوچی ما را به خودکشی رهنمون می‌سازد؟
من سیزیف را پای کوه رها می‌کنم! بار سنگین او همواره در دسترس است.
سیزیف وفادارانه در برابر خدایان می‌ایستد و تخته‌سنگ‌ها را از جای برمی‌کند.
او نیز همه‌چیز را نیک می‌داند و دنیا را نه سترون می‌بیند و نه بیهوده. هر ریزه‌ای از آن سنگ و هر پرتوی از دل کوهساران همیشه شب برای او دنیایی می‌شود. مبارزه برای رسیدن به ستیغ گامی‌ست تا دل آدمی را سرشار کند. باید سیزیف را نیکبخت انگاشت

مشاهده لینک اصلی
რრცრსრრ£ რლრ~ რ\"შáƒ\" áƒ\u003e áƒ-ხრ• რ\"რ• áƒ-რრ~ áƒ- სრ£ ¢ რáƒ\" შრ\"ს ფრრ\"რრ~ ~ სრწრ~ ~ áƒ'ნრშáƒ\" áƒ'რრ© რ\"áƒ'რხáƒ\" ლáƒ-، რრ• რ¢ რრრ~ ც რ~ áƒ\u003e პრáƒ'ლრრ\"áƒ\u003e áƒ\" áƒ-áƒ'რ\"áƒ'áƒ\" ლრპრრრრ™ რ\"რრáƒ'რც áƒ'რწრხრ£\" áƒ'ს، რáƒ\u003e რáƒ-რ\"სრსრ~ რáƒ\u003e რრ• ნრáƒ'რნცáƒ\" რ~ შრრ• რრ~ áƒ-რ~ áƒ.

مشاهده لینک اصلی
کامو در کار خود بر روی پوچ بودن، عمیقا نشان می دهد چه پیامدهای دوردستی از پوچی بودن وجود ما دارد. کامو را تعریف می کند پوچ شرح زیر است: â € œThe پوچی ناشی از رویارویی انسان که می پرسد، و جهان در یک نامعقول zwijgt.â € (کامو، 2013، ص 42.). بدین ترتیب، پوچ از تناقض میان تمایلات انسانی و وضعیت جهان حاصل می شود. بیهوده، پس از آن، انسان تلاش می کند معنی عمیق تر به یک جهان که هر جمله ای را ندارد، اختصاص دهد. جهان هر گونه سوالی را که از آن به معنای، دلالت یا معنای آن میپرسیم سکوت میکند. به عنوان یک نتیجه، ما بر اساس آن سوالات و گمانه زنی ها در مورد پاسخ های احتمالی یک جستجوی بی ثمر ایجاد خواهیم کرد. بنابراین جهان به ما هیچ وضوحی یا معنی ندارد. با توجه به کامو، ما باید با پارادوکس غیر قابل حل که زندگی ما را به ارمغان می آورد، زندگی کنیم، اما از لحاظ عالم، بی فایده است. این که ما باید به منظور آموزش این leven.Ons پوچی بقیه، این حس پوچی، اذعان توجه به کامو سه گزینه: ما وانمود حس (با مذهب یا هر چیز متافیزیکی است که وجود فردی ما فراتر از: خودکشی فلسفی)، خودکشی و یا پوچ بودن موجودات را بپذیرید و از قیام خالص علیه بی معنی بودن آن باقی بمانید. پس از همه، اگر زندگی بی معنی است، مرگ نیز همین مقدار است و ما خودمان را با سرنوشت اجتناب ناپذیر خود در پیش روی خود قرار می دهیم. ما پس از آن به این مرگ تسلط داریم. بنابراین بخشی از این شورش باید به یک زندگی تا زمانی که ممکن، به تاخیر انداختن سرنوشت اجتناب ناپذیر ما به همان اندازه که ممکن است، برای پر کردن زندگی کمی با تجربه به اندازه و زندگی آن را به عنوان به شدت که ممکن است، حتی اگر آن را ظاهرا هیچ جا منجر شود. ما نباید به جستجوی یک حکم عمیق تر برویم، بلکه به طور کامل بر فعالیت های روزانه ما تمرکز کنیم و شادی، خوشبختی و آزادی در آن پیدا کنیم. کامو از ما میخواهد که زندگی ما را تا حد ممکن پرشور، در آزادی، از نگرش مشتاق و پرشور. هنگامی که ما ناخوشایند را تشخیص می دهیم، ما آزادیم زیرا می توانیم بدون برنامه زندگی کنیم. به این ترتیب می توانیم اهداف و معانی خودمان را پیدا کنیم. از آنجا که همه ما در همان قایق پوچ است، تجربه مشترک ما از پوچ بودن نیز مبنای همبستگی را تشکیل می دهد. سپس یک عمل مفید نیز وجود دارد: چیزی که مردم و زمین را بهبود می بخشد (ص 141). کامو در نهایت جذب پس از سه نتیجه گیری از پوچ (. P 85) شورش، آزادی و شور و شوق .این در درجه اول یک اثر ادبی، اما درک درستی از فیلسوفان بزرگ و مکاتب فلسفی کمک می کند تا این کتاب را به تفسیر. او حدود پنجاه صفحه راجع به پدیده شناسی و نتیجه گیری های موجود است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

مشاهده لینک اصلی
ما داستان سیفوفون را نمی دانیم. سیزیف، که خداوند همیشه برای انجام تپه ای که بار دیگر رول می دهد، این مجازات را به خوبی مطلع کرده است. مفهوم بازیابی که شما به طور کامل با زندگی آن را درک خواهید کرد نیز در این جا شکل می گیرد. مهمترین مسئله فلسفی برای رفتن به کامو در طول زندگی ناخوشایند، خودکشی است. @ دکوراسیون منحرف شده است. در شب، جمعه، جمعه، شنبه، قطار، تراموا، ساعت ساعت، غذا، خواب و هماهنگی مشابه در شب، به راحتی دیده می شود. یک روز خالی اندازه بدن است و همه چیز در این بوی مضر است. دولت ها، این چه چیزی عالی است. این در پایان خرید یک زندگی ماشینکاری است، اما در عین حال منجر به جنبش آگاهی می شود. همه چیز با این سوال آغاز می شود و فرد در این مرحله بی عدالتی شده است. سیسیفوس هم ناسازگاری حیرت انگیز بود. خدایان پس از اینکه اطلاعات خدایان را به آب داده بودند خاموش بودند و آنها را به این مجازات آوردند. اما موضع کامووزونی این بود که او زانوی خار و پاهای خود را چند بار بیش از پای خود را در پایه معده است. من نمی دانم که من از آخرین صحنه نستالژی فیلمیان از Tarkovskin من یادآوری می کنم Tarkovski این را از من دریافت کرده است. این مرد به یک شمع خاص سوخته در دستش می رود و برای جلوگیری از این امر به سمتش می رود. کوموس این کتاب را برای رسیدن به نتیجه فلسفی نوشت. برای نوشتن یک شغل در یک مسئله فلسفی، یعنی به رول ماشین. نویسندگان زیادی مانند هایدگر، چستوف، داستایوفسکی، پروست و غیره وجود دارند که بسیاری از فلسفه را انجام داده اند. ممکن است سیسیفوس با غم و اندوه ناسازگار باشد. اما شما باید آن را برای شادی طراحی کنید. اکثر آنها با پذیرش مجازات cisifos از استاد خود فرار کرده اند. نه تپه و نه تپه باید مانند یک مو قرمز باشد. خودکشی کجاست، جایی که کارهای زیادی وجود دارد، اینجا ایستاده؟ به نظر می رسد که صعود تا تپه می تواند کار انسان را پر کند و من این تفسیر را مانند کامو در منطقه سیزیف می گذارم. و من درباره آن صحبت نمی کنم، مخصوصا وقتی که من پیچیدگی کشورم را به خودم نمی خواهم. @ همه چیز تنها نیست، همه چیز به همه چیز نشان داده شده است. @ این بیداری ناخوشایند است!

مشاهده لینک اصلی
Î ± Ï Î³Î¼Î \"νο و من من\" من. این است که من \"من ± Ï € ισσόÏ\" ο قطر.

مشاهده لینک اصلی
لوتا لگد زدن اما برخی از خطوط و افکار PROFOUND

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب اسطوره سیزیف


 کتاب آخرین روزهای والتر بنیامین
 کتاب مرگ به وقت بهار
 کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب
 کتاب در دام افتاده
 کتاب ضیافت افلاطون (راهنمای خواننده)
 کتاب خط خطی های روح سرگردان